martes, 26 de julio de 2011

Crónica del homenaje a Jose Balaguer 2011 - Serra dels Plans

(versión en castellano más abajo)

Una altra vegada el 22 de maig li vam fer l’homenatge a Jose. Aquesta vegada decidirem anar al cim dels Plans (1330 m). Va eixir un dia esplèndid. Quedarem en la gasolinera Bou, “del bou” i una excursió de “sobaquillo” segons Encarni. Allí estàvem Bruno, Nicolás, David Picher, Roberto, Julio, David Cortés, Encarni, Manolo i Susana ”la parelleta”, Adrián, Jose i Toni, pocs però bons.

L’excursió s’escomençà be, corrent, per a agafar fons. A les 9 del matí ja estàvem davant del mas dels Ginerets, el paisatge de pins i carrasques ens alimentava, era el Ki, que entrava per el Hara i ens integrava en la natura i en els fluxos de energia dels boscos de la terra. El camí mesclava pujades amb planures i la vegetació ens oferia la preciosa vista de la Canal, verda i esponerosa on els pins i les carrasques es justaven amb els cultius de blat i civada i les pomeres de la Sarga. A la mitja hora encontràvem el mas del Plans de baix.

Després en la ascensió anàrem descobrint serres, la serra de Quarter i el Corbó, al fons el Maigmó i derrere la Serreta, el Alberri, el Moncabrer i el Benicadell. Nicolás un veritable aikidoka 9 kyu alternava la marxa amb les preguntes a son pare David. Un hora després paràvem a esmorzar i la beguda isotònica circulava per ací i per allà. Va eixir un dia de sol i segons anàvem putjan la frescoreta del carrascar s’agraïa. Mig hora després escomençaren a aparèixer els salviars i els coixins de monja, acompanyant a les estepes, el romer mascle i les argelagues que ens acompanyaren tot el camí anterior.

Poc després arribarem a un balconet on contemplarem la abadia d’Alacant i el litoral del migjorn valencià. Continuarem parlant cadascú d’una cosa més o menys transcendent fins arribar al cim dels plans de 1330 metres el cinqué cim en importància del prebètic valencià, Aitana (1550 m), Puig Campana (1408 m), Montcabrer (1390 m), i el Menetjador (1350 m). Ben aprop del punt geodèsic li ferem el homenatge a Jose i com no, practicarem el OM. Allí vam vore la serra de Bèrnia i el Puig Campana amb la “patà del gegant” i la cava del Rentonar i recordarem emocionats a Jose Balaguer i a Enric Valor. La baixada “apreseta”, contents i relaxats, la jornada acabà en un dinar de germanor en el bancal de la Corona i la caseta del sinyo Anton. OM........!

Alcoi 6 de Juny 2011


***  

Una vez más, el 22 de mayo le hicimos el homeaje a Jose. Esta vez decidimos ir a la cima de la Sierra dels Plans (1330 m). Salió un día espléndido. Quedamos en la gasolinera Bou, "del bou" y una excursión "de sobaquillo" según Encarni. Allí estábamos Bruno, Nicolás, David Picher, Roberto, Julio, David Cortés, Encarni, Manolo y Susana (”la parejita”), Adrián, Jose y Toni, pocos pero buenos.

La excursión comenzó bien, corriendo, para coger fondo. A las 9 de la mañana ya estábamos delante del mas dels Ginerets, el paisaje de pinos y carrascas nos alimentaba, era el Ki, que entraba por el Hara y nos integraba en la naturaleza y en los flujos de energía de los bosques de la tierra. El camino mezclaba subidas con llanuras y la vegetación nos ofrecía la preciosa vista de la Canal, verde y ufana, donde los pinos y las carrascas se justaban con los cultivos de trigo y cebada y los manzanos de la Sarga. A la media hora nos encontrábamos en el mas de Plans de Baix.

Después, en la ascensión, fuimos descubriendo sierras, la Sierra de Quarter y el Corbó, al fondo el Maigmó y detrás la Serreta, el Alberri, el Moncabrer y el Benicadell. Nicolás, un verdadero aikidoka de 9 Kyu, alternaba la marcha con las preguntas a su padre David. Una hora después parábamos a almorzar y la bebida isotónica circulaba por aquí y por allá. Salió un día de sol y, según íbamos subiendo, el frescor del carrascal se agradecía. Media hora después empezaron a aparecer los salviares y los cojines de monja, acompañando a las estepas, el romero macho y las aliagas que nos acompañaron todo el camino anterior.

Poco después llegamos a un balconcillo donde contemplamos la bahía de Alicante y el litoral del sur valenciano. Continuamos hablando cada uno de una cosa más o menos trascendente hasta llegar a la cima dels Plans de 1330 metros, el quinto pico en importancia del Prebético valenciano tras Aitana (1550 m), Puig Campana (1408 m), Montcabrer (1390 m) y el Menejador (1350 m). Bien cerca del punto geodésico le hicimos el homenaje a Jose y, como no, practicamos el OM. Allí vimos la Sierra de Bèrnia y el Puig Campana con la "patada del gigante" y la cava del Rentonar, y recordamos emocionados a Jose Balaguer y a Enric Valor. La bajada “deprisita”, contentos y relajados. La jornada acabó en una comida de hermandad en el bancal de la Corona y la casita del señó Antón. OM........!

Alcoy 6 de junio de 2011


No hay comentarios: